Winterdip? Hell no!

Datum

Geniet jij ook zo van de herfstkleuren die momenteel overal zichtbaar worden in de natuur? De verandering van het groen naar de welbekende herfstkleuren. Wanneer je het bos betreed zie je de rode, gele en oranje bladeren die het pad bedekken en de hulzen van de wilde kastanjes verspreid over de grond. Wij genieten hier tijdens onze buitentrainingen altijd optimaal van! Toch kijken we ook naar andere dingen die in deze tijd van het jaar komen kijken… Nu de dagen weer korter worden en het al snel donker is, kunnen wij ons wel goed voorstellen dat het behouden van je motivatie steeds een grotere opgave wordt. Door het grauwe en koudere weer is het natuurlijk niet altijd even gemakkelijk om jezelf op te pakken voor een lekkere buitentraining. Gelukkig hebben wij een aantal bruikbare tips voor jou om deze aankomende wintertijd toch sportief door te komen.

  1. Plan in het begin van de week jouw sportmomenten in.

Door een overzicht te maken voor jezelf, creëer je een houvast waar jij je voor jezelf aan moet houden. Vraag hierbij niet teveel van jezelf, maar gewoon iets wat realistisch is en past binnen jouw agenda. De twijfel die misschien ontstaat om aan een buitentraining te ontkomen, kan dan snel weg worden gedacht.

2. Beloon jezelf!

Een training afronden om je vervolgens te kunnen en mogen belonen, is een goede manier om deze tijd van het jaar door te komen. Door voor jezelf, buiten je (concretere) doelstellingen om, een ‘reden’ om te buitensporten op te stellen, zorg je voor dat extra zetje om je buitenschoenen aan te trekken.

3. Ga samen met je sportmaatje!

Samen trainen is leuk! Vooral als het wat kouder en grauwer is buiten. Je kunt samen deze omstandigheden trotseren en het beste in elkaar naar boven brengen. Heeft iemand geen zin? Dan is er altijd die ene vriend/vriendin die jou er doorheen trekt.

4. Werk met kortetermijndoelstellingen.

Een doel wat in de zomer van volgend jaar bereikt moet worden. Klinkt voor jezelf heel ver weg. De kans bestaat dat je deze reden gaat gebruiken om onderuit te gaan op de bank na een werkdag. Wanneer je voor jezelf hebt besloten om een 5km run in 30 minuten af te ronden binnen een maand, heb je een super goede reden om de bank in te ruilen voor het bos. Blijf hierin wel altijd realistisch voor jezelf.

5. Deel je sportverhalen.

Door over je sportmomenten te praten met mensen zul je de ervaring herbeleven en dit geeft je een ‘trots’ gevoel. Tijdens je volgende buitensport moment wil je hetzelfde gevoel opwekken om uiteindelijk weer met andere te delen. Maak jezelf dus trots! Wij zijn zelf graag op pad buiten en delen deze prestaties maar al te graag met elkaar.

Heb je bij het lezen van deze blog nou een aantal vragen gekregen over hoe wij jou kunnen helpen in deze tijd? Laat het ons dan gerust weten. Begin bij jezelf. Waarom twijfel je om te gaan sporten? Krijg je je motivatie niet helemaal op orde dan helpen wij jou graag. Klik dan hier.

Lid worden van de OTR community?

Wellicht ook
interessant