ZEG DAG TEGEN JE VET!

Datum

Wat doe jij graag buiten? Wandelen, fietsen, skeeleren of misschien wel hardlopen! Deze voorbeelden zijn allemaal actieve bezigheden in de buitenlucht waar we onze stofwisseling mee kunnen aanwakkeren. Dit natuurlijk proces is doorlopend en kan dus in gunstige omstandigheden worden versneld waardoor je effectiever vet gaat verbranden. Het lichaam wordt dusdanig getraind dat het in geval van hongersnood alsnog goed kan ‘overleven’. Wanneer je namelijk te weinig calorieën consumeert kan het lichaam in een soort spaarstand springen waardoor de stofwisseling vertraagd kan worden. Je kan zelf waarschijnlijk wel raden welke gevolgen dit uiteindelijk dan zal opleveren, toch? Hier reiken wij jou in ieder geval een aantal tips aan om een optimaal metabolisme te behalen en behouden:

Hoe versnel je jouw stofwisseling?

  1. Eet voldoende!

Zoals in de eerste alinea ook staat omschreven, willen we ons lichaam niet in een spaarstand krijgen waardoor de verbrandingssnelheid wordt vertraagd. Elk lichaam heeft een bepaalde caloriebehoefte en deze dien je zo goed mogelijk in balans te houden zodat je stofwisseling op zijn best kan presteren. Een maaltijd overslaan is dus niet altijd bevorderlijk voor je metabolisme.

2. Eet regelmatig!

Vergelijk je stofwisseling met een vuurtje; een vuurtje zal pas optimaal branden wanneer er regelmatig hout (brandstof) op het vuurtje wordt gegooid. Eigenlijk werkt onze stofwisseling hetzelfde. Wanneer er een te lange periode niks wordt bijgevuld, zal de (ver)brandingsintensiteit verlagen. Dit is niet gunstig voor het verbranden van vet. Een goede uitgangspositie is 5 tot 6 maaltijden per dag. Zo houd je het vuurtje namelijk optimaal brandend.

3. Beweeg iedere dag!

Net zoals de huishoudelijke taken een dagelijkse gewoonte zijn, zou een dagelijkse beweging van minimaal 30 minuten een standaard moeten zijn. Hierdoor geef jij je stofwisseling namelijk een oppepper en voorkom je dat het lichaam in die spaarstand springt. En of het nou wandelen, fietsen, rennen of dansen is… beweging is beweging. Het klopt wel dat intensiteit een aanvullende rol speelt bij het verbrandingsproces.

4. Bouw spierweefsel op!

Een hoger gehalte spierweefsel zorgt voor een hogere verbranding. Dit spierweefsel is op te bouwen met specifieke oefeningen waar een spier een bepaalde weerstand moet overwinnen. Wij hebben binnen OTR een ideale manier gevonden om spierweefsel op te bouwen. Met onze QR-Games voer jij tussen jouw dagelijkse beweging nog extra oefeningen uit die spiergroei bevorderen en uiteindelijk de stofwisseling een boost geven. Dit in een zogeheten intervaltraining.

THE QRGAMES

Om nog even verder te borduren op het laatste stukje, kunnen wij jou aanraden om gebruik te maken van onze QR-games wanneer je op je eigen niveau, eigen tempo en in je eigen tijd je lichaam wilt uitdagen om uiteindelijk dat metabolisme optimaal aan te spreken. In principe maakt het niet uit welke beweging je tussendoor uitvoert, de oefeningen die jij tegenkomt bij elke QR-code zullen die stofwisseling aanwakkeren. Vergeet daarnaast natuurlijk ook niet om gezond en vooral voldoende te eten. Deze twee fundamenten zijn (actieve beweging en gezonde voeding) zijn een pré voor een optimaal brandend vuurtje. Meld je kosteloos en vrijblijvend aan voor de QR-Games en zeg dag tegen je vet door hier te klikken. Succes!

BURN BABY BURN!

Lid worden van de OTR community?

Wellicht ook
interessant